Dziś sprawdzimy czy trudno jest naprawiać pojazdy znanego bawarskiego producenta czyli BMW. Zobaczymy jakich umiejętności to wymaga, czy trzeba posiadać jakiś specjalistyczny sprzęt, oraz czy możliwe jest dokonywanie napraw samodzielnie. Z pewnością informacje te przydadzą się mechanikom, właścicielom warsztatów, oraz tym którzy lubią po prostu posiedzieć w garażu i podłubać przy swoim aucie.
Jak łatwo się domyślić, dużo będzie zależało od tego, jaki konkretnie samochód mamy na myśli. Nowoczesne auta wymagają bowiem od mechaników zupełnie innego podejścia, niż starsze modele. Przede wszystkim jest to efektem bardzo dużego udziału elektroniki w obecnych pojazdach, oraz powszechnej komputeryzacji. Cała konstrukcja samochodów powoduje też, że dzisiaj trudno jest nawet wymienić żarówkę w reflektorze przednim, bądź tylnej lampie. Tak więc jeśli prowadzimy własny warsztat i sami jesteśmy mechanikiem, musimy wiedzieć że przyjmowanie na naprawę nowych pojazdów BMW będzie wymagało od nas znajomości tego jak wyglądają obecne sieci komputerowe w samochodach, oraz będziemy musieli posiadać odpowiedni sprzęt. Mowa tutaj o komputerach diagnostycznych, które mogą kosztować nawet kilkanaście tysięcy złotych.
Są jednak jedynym sposobem na to, by podłączyć się do sieci komputerowej istniejącej w pojeździe, przeprowadzić kasację starych błędów, adaptację i programowanie nowych podzespołów i tak dalej. Jak widać, nie ma tutaj też wielkiego pola do popisu dla domorosłych mechaników, ponieważ kupowanie tak drogiego sprzętu absolutnie mija się z celem.
Praca ze starszymi modelami BMW jest o wiele łatwiejsza i nie wymaga posiadania aż tak bardzo zaawansowanej wiedzy i umiejętności. Tutaj wystarczy nam to, co sprawdzi się w przypadku dziewięćdziesięciu procent innych samochodów. Diagnostyka jest prosta i możemy wykonywać ją nawet za pomocą przysłowiowej żaróweczki i kawałka przewodu elektrycznego. Oczywiście starsze auta z Bawarii również mają swoje komputery i systemy elektroniczne, ale nie jest potrzebne posiadanie żadnych wysoce wyspecjalizowanych urządzeń, aby móc podłączyć się do takiego systemu, skasować z niego błędu, zmienić ustawienia, podejrzeć parametry życiowe auta i tak dalej. Dlatego też tutaj mamy o wiele większe pole do popisu jako mechanicy, właściciele warsztatów, jak również domorośli garażowi miłośnicy motoryzacji. Trzeba jednak wiedzieć, że nie zawsze mamy pełny wpływ na to jakie auto przyjmujemy na warsztat i czy będzie to akurat nowe BMW, czy może jakiś starszy model. Niemniej jeżeli przyjeżdża do nas pojazd zupełnie nowy, ale usterka jest prozaiczna np. przepalona żarówka, to nie musimy od razu odmawiać naprawy.
Naprawa samochodów bawarskiego producenta wcale nie różni się specjalnie od naprawy pojazdów innych marek. Zarówno jeśli chodzi o auta nowe jak i nieco starsze, da się tutaj zaaplikować bardzo podobne metody postępowania. Wiadomo że to co współczesne jest bardziej skomputeryzowane i naszpikowane elektroniką, a to co starsze ma nieco prostsze rozwiązania, z którymi da sobie radę nawet domorosły miłośnik motoryzacji.
Więcej wiedzy odnoszących się do samochodów BMW i MINI znajdziesz na:
https://www.bawariamotors.pl/bmw/
https://janki.bmw-bawariamotors.pl/
https://www.bawariamotors.pl/mini/nowe-samochody/5-drzwiowe-mini-hatch/